__________________________________________________________________

Very engaging and relevant.

Marc Raymond, Senses of Cinema, über
CINEMA FUTURES
__________________________________________________________________

A likeably wide-ranging documentary that will be catnip for celluloid-centric cinephiles.

Neil Young, The Hollywood Reporter, über CINEMA FUTURES
__________________________________________________________________

Der erste wirklich ernsthafte Beitrag zu einer bisher vor allem in Fachkreisen geführten Debatte. Großartig, dafür ist das Kino da.

Michael Omasta, Falter, über CINEMA FUTURES
____
______________________________________________________________

An observational, hand-held fly-on-the-wall chronicle of men at work, disarming in its directness and unpretentious simplicity, it eloquently spoke the universal language of hard graft.

Neil Young, MUBI, über DEMONTAGE
__________________________________________________________________

Every choice in this film – every frame, every performance, every sound and edit – is crafted for utmost discomfort, making for a relentless onslaught of unease.

Meredith Borders, bloody-disgusting.com, über THE LODGE

__________________________________________________________________

Eine subversiv-poetische, fakten- und anspielungsreiche Meditation über die Zukunft des Films im digitalen Zeitalter.

gegenschnitt.de über
CINEMA FUTURES
__________________________________________________________________


It was certainly Austria’s most experimental documentary filmmaker, Michael Palm, who should have won the award for his outstanding Low Definition Control – Malfunctions #0, a polyphonic essay on observation technologies in the age of personal transparency and safety culture. Palm interviews a number of scientists and experts whose analytical discourse he places over a wide-range visual layer of views of and on public space. The way his montage produces techno-philosophical insights as well as open zones of reflection demonstrates Palm’s professional skills as a film editor (without whom half of Austrian non-fiction filmmaking would probably look rather poor).

Barbara Wurm, Senses of Cinema, über LOW DEFINITION CONTROL
__________________________________________________________________

This is a must-see for fans of extreme cinema and those movie-lovers who get off on taut editing, delicately placed sound design and tightly wound storytelling—and a must-never-see for pretty much everybody else.

Ryan Lattanzio, indiewire über ICH SEH ICH SEH / GOODNIGHT MOMMY
__________________________________________________________________

Elektro Moskva is itself much more quirky than experimental, adhering to standard documentary traditions of archive footage alternating with contemporary talking heads. That said, the debutant directors wisely employ a highly experienced editor Michael Palm, whose own work as a director tends towards the more avant-garde end of the spectrum, and who stitches together disparate materials with a consistently light touch, elevated by occasional virtuoso flourishes.

Neil Young, The Hollywood Reporter, über ELEKTRO MOSKVA
__________________________________________________________________

Außerordentlich in jeder Hinsicht ist Michael Palms abendfüllender Essay, eine faszinierende Auseinandersetzung mit Tendenzen der Überwachungsgesellschaft, die seit 9/11 immer stärker forciert - und akzeptiert - werden.

Christoph Huber, Die Presse, über LOW DEFINITION CONTROL
__________________________________________________________________

A fascinating film that makes a virtue of its intellectual standpoint - asking serious questions about the watched and the watchers in society and offering no easy answers.

Amber Wilkinson, Eye for Film, UK, über LOW DEFINITION CONTROL
__________________________________________________________________

Low Definition Control is a meaty philosophical encounter, something which discusses our position in an observed world with an honest line of enquiry, searching for the root of our reclusiveness since the turn of the millennium. Of course, these discussions are necessary in film, experimenting with cinema’s position in documenting our anxieties and conditioning, and at the same time, exploring how we can address these issues.

Andrew Latimer, TVBOMB, UK, über LOW DEFINITION CONTROL
__________________________________________________________________

Hinter den Unmengen an klugen Gedanken, Fragen und Ebenen, die einen noch lang nach diesem Film nicht loslassen werden, steckt allerdings noch ein kleiner emotionaler Kern, der Palm als definitiven Verfechter des Kinos und des Films outet. Wie einfach hätte er sein Werk mit richtigen Überwachungskamerabildern bestücken können, die ihm Maschinen und Computer zu Haufe liefern. Doch er hat lieber in Handarbeit und auf einem aussterbenden Material gedreht und damit einen stillen Gegenentwurf geschaffen. Seine Bilder über Bilder sind echt. Und tragen einen Exzess an Informationen in sich, dessen Entschlüsselung mehrere Leben beanspruchen würde. Ein vielschichtiges, umfangreiches und denkwürdiges Postulat über die Macht der Bilder.

Beatrice Behn, kino-zeit.de, über LOW DEFINITION CONTROL
__________________________________________________________________

I can only praise Michael Palm’s exemplary Austrian-American documentary "Edgar G. Ulmer - The Man Off-screen", which very responsibly negotiates the difficult task of squaring Ulmer’s own unreliability as a source of information with the testimonies of his daughter Arianné Ulmer Cipes, historian-archivist Alexander Horwath, and such filmmakers as Joe Dante, John Landis, and Wim Wenders, among others. The clips and the inventive evocations of Ulmer’s shooting methods are also first-rate.

Jonathan Rosenbaum, cinema scope, über EDGAR G. ULMER - THE MAN OFF-SCREEN
__________________________________________________________________


Dorners vielschichtige Stadtintervention changiert zwischen surrealem Humor und düsteren Terrorvisionen; ihre dynamische, filmische Klarheit aber verdankt sie dem scharfen Schnitt und dem atmosphärisch genauen Sound von Michael Palm.

Alexandra Seibel über
BODY TRAIL
__________________________________________________________________

"Sea Concrete Human" ist ein futuristischer Essay aus zerkratzten Schwarzweißbildern und künstlich gealterten Farbaufnahmen, ein Film, der die scheinbare Allmacht filmischer Evidenz in Unschärfe, Materialschäden und grober Körnung ironisch demontiert, ein Film der sorgsam organisierten Informationsverteilung. Chris Markers "La jetée" scheint ein Ausgangspunkt dieser Arbeit zu sein, eine Vorgabe, die Palm mit hohem formalen Eigenwillen und stilistischer Souveränität variiert und weiterentwickelt hat.

Stefan Grissemann, Die Presse, über SEA CONCRETE HUMAN
__________________________________________________________________


I
n Wahrheit geht es jedoch um ein derangiertes, bei lebendiger Narration seziertes Außenleben: das dieses Films nämlich, der Bild an Bild rückt, ohne dass das eine Bild schon wüsste, was im nächsten geschieht. Die Tücke - und die Spannung und die Finesse - liegt zu großen Teilen in der Montage (meisterlich: Michael Palm), denn zwischen Schuss und Gegenschuss kann alles passieren.

Ekkehard Knörer, perlentaucher.de, über WEISSE LILIEN von Christian Frosch
__________________________________________________________________

NEWS


CINEMA FUTURES watch online @:

Official Film Homepage

Doc Alliance


Guidedoc


K
ino VOD Club

INTERVIEW MIT MICHAEL PALM @ memento-movie.de



LOW DEFINITION CONTROL watch online:

Kino VOD Club

Doc Alliance

Guidedoc



EDGAR G. ULMER - THE MAN OFF SCREEN

DVD/Bluray:
Criterion, as part of the Detour edition

DVD: Cinemalta (Français)

DVD
Seventh Art (USA)